Bapa yang Uzur Mahu jumpa anak sebelum hembus nafas terakhir

loading...
Bapa yang Uzur Mahu jumpa anak sebelum hembus nafas terakhir



Abdullah Misdal Abdullah, 81, yang kini terlantar sakit di Hospital Teluk Intan (HTI) merayu empat anak datang berjumpanya selepas lebih empat tahun tidak bertemu. - Foto Ravale Savarinathan

TELUK INTAN: Seorang warga emas yang terlantar di Wad 2C, Hospital Teluk Intan (HTI) di sini, berhasrat menemui anak dan cucunya sebelum menghembuskan nafas terakhir. Abdullah Misdal Abdullah, 81, dari Kampung Air Hitam, Batu 15, Jalan Bidor, mengakui merindui ahli keluarganya terutama empat anak yang didakwa sudah lebih empat tahun tidak ditemui. 

Pesara Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) itu mendakwa, semua anaknya sudah lama berhijrah dan membawa haluan masing-masing. Beliau mendakwa anak sulungnya berusia 63 tahun dan kali terakhir beralamat di Sabak Bernam, Selangor; anak kedua berusia 60 tahun di Felda Besout 4, Slim River; anak ketiga berusia 50 tahun di Felda Serting Hilir, Negeri Sembilan manakala anak bongsu berusia 40 tahun tidak diketahui lokasinya.

 "Semua anak saya lelaki dan sudah empat tahun tidak beraya bersama," katanya ketika ditemui di HTI di sini, hari ini. Abdullah yang menghidap penyakit kencing manis, darah tinggi, prostat dan masalah pendengaran, tidak mengingati bilangan cucunya. 

"Saya tidak marah anak tidak datang melawat tetapi cuma mahu bertemu walaupun seketika sebelum saya menutup mata," katanya yang dimasukkan ke wad berkenaan dua hari lalu oleh penduduk kampung selepas mengadu sesak nafas.

Loading...

0 Response to "Bapa yang Uzur Mahu jumpa anak sebelum hembus nafas terakhir"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close