KISAH BENAR PENGALAMAN ORANG MELAYU BERADA DI ISRAEL : MENGENALI MUSUH KITA BANGSA YAHUDI

loading...

KISAH BENAR PENGALAMAN ORANG MELAYU BERADA DI ISRAEL : MENGENALI MUSUH KITA BANGSA YAHUDI






Bila saya menulis tentang kisah yahudi, yang terbayang di fikiran pastinya kekejaman tentera yahudi membunuh orang Palestin. Semua orang tahu bagaimana jahatnya orang yahudi ini. Dan bangsa ini terkenal dengan kecerdikan mereka. Sehingga banyak benda disekeliling kita tanpa kita sedar berkait rapat dengan bangsa laknat ini.

Kita sering dihebahkan dengan kempen boikot barangan Israel. Dan saya sangat menyokong kempen ini. Tapi, berapa ramai dikalangan kita yang kenal akan bangsa ini. Untuk berperang dengan musuh, kita kena kenal siapa musuh kita. Realitinya sekarang ialah musuh sebenar pun kita tidak kenal. Musuh yang depan mata pun kita tak nampak.

Penulisan ini saya bersumberkan daripada ceramah seorang ustaz yang menceritakan kisah seorang sahabat muslim dari negara jiran yang dihantar belajar oleh negaranya ke Israel. Bukan senang untuk seseorang muslim menjejak kaki ke Israel. Dan berikut beberapa fakta benar yang dikongsikan untuk kita sama-sama fikirkan.


BANGSA ISRAEL CUKUP SINONIM DENGAM ENAM

Orang Yahudi cukup minat dengan angka enam. Apa-apa yang dia nak buat mesti ada enam. Berperang pun enam hari. Bilangan bucu yang terdapat pada simbol bendera yahudi pun enam. Ini merupakan style atau sistem bangsa ini.
SISTEM PENEMPATAN YANG TERSUSUN MENGIKUT ASALPemandangan di Kota Tel Aviv,Israel.

Di negara haram Yahudi menurut sahabat ini, dibina penempatan mengikut asal-usul keturunan yahudi. Dibahagikan terdapat perkampungan Yahudi Jerman, Yahudi Rusia, Yahudi Amerika, Yahudi Israel..semuanya ada kawasan masing-masing.
KAWASAN MENGIKUT BIDANG PEKERJAANSebuah perkampungan di Israel

Kawasan penempatan orang yahudi ini pula dibahagikan mengikut jenis pekerjaan mereka. Kalau doktor, kawasan tersebut semuanya doktor. Kalau nelayan, semua jiran-jirannya pun nelayan. Begitulah untuk bidang pekerjaan yang lain.
POKOK SERAI DI ISRAEL?

Menurut sahabat ini, dia terkejut apabila melihat satu pokok yang sangat sinonim dengan Malaysia di tanam di depan sebuah rumah. Pokok itu ialah pokok serai. Dia bertanya kepada tuan rumah dimana dia mendapatkan pokok serai itu, tuan rumah menjawab dia ambil pokok itu dari Malaysia sewaktu bertugas di sana.

Tuan rumah itu ialah bekas tentera British semasa sebelum Tanah Melayu merdeka. Bayangkan pokok serai pun dorang boleh bawa ke Israel. Apa agak-agak yang mereka bawa dari Israel ke Malaysia..Apa pula yang mereka tinggalkan di Malaysia?
BIJAKNYA YAHUDI HANYA DENGAN MENGHANTAR PEREMPUANAntara wajah-wajah tentera komando wanita IDF (Isreal Defence Forces)

Sahabat ini diarahkan untuk tidak menceritakan atau mendedehkan identiti dan rahsia negara. Malah mereka sudah dilatih secukupnya sebelum dihantar ke israel.

Tetapi yahudi hanya perlukan 2 jam sahaja untuk membocorkan segala maklumat sulit kerajaan. Mereka hanya menghantar perempuan seksi yang memaki skirt pendek. Dan perempuan yahudi ini cukup cerdik dan terlatih dalam mengorek rahsia.
PERALATAN TEKNOLOGI YANG CUKUP CANGGIH

Daripada senjata pistol sehinggalah kereta kebal, semuanya cukup canggih. Jauh meninggalkan peralatan yang dimiliki oleh negara seperti Malaysia. Inilah yang menyebabkan mereka menjadi bangsa yang tidak takut. Menurut sahabat ini, peralatan terutamanya ketenteraan Israel sudah jauh 10 tahun dihadapan berbanding negara kita.

Kecanggihan pemikiran mereka menghasilkan peralatan dan teknologi yang serba hebat. Kenapa mereka hebat? Kenapa kita tidak mampu berfikir seperti mereka? Sebabnya kita meninggalkan al-Quran. Orang Yahudi ini belajar segala ilmu diambil dari Al-Quran. Bahkan orang Yahudi ini la yang paling faham tentang Islam. Mereka mengenali musuh baru mereka buat.
MACAMANA PUN ORANG YAHUDI MESTI MEREKA AKAN KENAKAN KITASeorang kanak-kanak Palestin yang terselamat selepas di bom tentera Israel,tetapi ayah dan abangnya mati di tempat kejadian.

Menurut kepercayaan orang yahudi dalam kitab mereka, semua bangsa selain bangsa Yahudi adalah binatang. BINATANG adalah apa yang mereka fikirkan tentang kita.

Sebab itu apa saja yang mereka lakukan, samada baik atau buruk, pasti akan mengenakan kita. Lihat bagaimana mereka bunuh bayi dan kanak-kanak sesuka hati.
RIBA ADALAH AMALAN DAN KEWAJIPAN BAGI MEREKAIbupejabat bank of Israel yang terdapat di salah satu bandar di Israel.

Melaksanakan riba terhadap orang Islam adalah pahala bagi orang yahudi. Dengan riba mereka boleh menguasai umat Islam. Walaupun Islam mengharamkan riba, tetapi Orang Islam la yang paling ramai termasuk dalam golongan yang dibelenggu riba.

Lihatlah di negara kita terutamanya sistem perbankan. Terang dan jelas ada unsur riba. Apa umat Islam kita lakukan? Walhal yang memerintah ini pun orang Islam. Sekali lagi saya ingatkan, betapa bijaknya orang yahudi memimpin kita ke lembah riba.
TENTERA BARISAN HADAPAN ISRAEL ADALAH ANAK-ANAK HARAMSekumpulan tentera Israel yang sedang menuju suatu kawasan sambil seorang membawa bendera negara mereka.

Tentera-tentera barisan hadapan yahudi adalah semuanya adalah anak zina, yang tidak ada ibu atau bapa. Yang tidak ada perasaan belas dan kasihan. Anak-anak luar nikah ini diambil dan dilatih oleh Israel untuk menjadi sejahat-jahat manusia untuk menuruti perintah kerajaan mereka.
YAHUDI MENGETAHUI SERBA SERBI KEKUATAN DAN KELEMAHAN UMAT ISLAM

Yahudi adalah bangsa yang sangat mengenali Islam. Semua kelemahan dan kekuatan yang ada pada umat Islam mereka suda kaji. Kita lihat negara Islam termasuk Malaysia. Bagaimana mereka melemahkan kekuatan sesebuah negara, dan bagaimana mereka menguatkan negara untuk tunduk dengan mereka.

Sebab itu mula-mula mereka hantar kepada Umat Islam adalah makanan. Mereka hantar makanan-makanan kotor untuk dimakan oleh kita. Ditonjolkan apa sahaja yang mereka buat adalah hebat. Dalam hebat-hebat itulah dihantar racun sehingga kita tidak dapat berfikir dan merosakkan kesihatan.
KESIMPULAN

Bila kita menulis tentang yahudi ini memang cukup panjang huraiannya. Tetapi apa yang penting ialah kita mesti kenal siapa musuh kita yang sebenarnya. Yang membuatkan kita menjadikan rakan adalah musuh kita. Musuh pula adalah rakan kita.

Allah SWT sudah memberikan penjelasan bagaimana bangsa Yahudi ini menipu kita. Dan Allah juga memberikan panduan untuk bagaimana kita berdepan dengan bangsa ini. Semuanya ada dalam Al-Quran. Tetapi berapa ramai yang membaca A-Quran? Yang mengkaji betul-betul ayat-ayat suci al-Quran. Yang beramal dengan Ayat Al-Quran.

Dan akhirnya musuh kita ini terus melalaikan umat Islam untuk menjauhkan diri dari kitab suci kita. Kerana mereka tahu kelemahan mereka ada semua tertulis dalam Al-Quran.

Kita dihidangkan dengan hiburan cara mereka, sehingga kita leka dengan keseronokan dunia. Sistem politik negara kita mereka yang caturkan, sehingga kita berpecah belah tidak berpenghujung.

Sistem pendidikan kita,mereka rangkakan, sehingga kecemerlangan akademik diutamakan umpama mendapat pahala besar berbanding kecemerlangan Akhlak. Sistem riba mereka selitkan sehingga kita dibelenggu hutang piutang. Dan banyak lagi.

Untuk berperang dengan musuh, pertama yang perlu kita lakukan ialah jangan mengikut budaya mereka. Berperang biar dengan cara kita, jangan dengan cara mereka. Apa yang tidak dapat dilakukan oleh yahudi? Iaitu kembali kepada ajaran Islam yang sebenarnya.

Tegakkan Rukun Islam..Kukuhkan Rukun Iman. Perpaduan adalah kuncinya. Seperti mana yang dilakukan oleh Salahuddin Al-Ayubi ketika merampas kembali kota Baitulmaqdis daripada genggaman yahudi.
Loading...

2 Responses to " KISAH BENAR PENGALAMAN ORANG MELAYU BERADA DI ISRAEL : MENGENALI MUSUH KITA BANGSA YAHUDI"

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close